Učíme (nejen) začínající podnikatele, jak využít potenciál digitálních technologií a jednoduše získávat nové obchodní příležitosti. Zjistěte více o Edutu.

Jak na úspěšný blog

Když bych dnes začínal s novým webem, jako první bych na něm začal psát blogové články z oboru, kterému se věnuji. Touto větou začínal jeden z prvních odstavců minulého článku popisujícím způsob, jak fungují moderní webové stránky. Blog do vašeho podnikání přináší přirozenou cestu, jak získávat kvalitní návštěvnost pro web a samozřejmě potenciální zákazníky.

Blog je magic. Díky kvalitnímu obsahu na vašem blogu vás budou mít rádi nejen čtenáři, ale také vyhledávače. Ty dnes dávají přednost webům s kvalitním obsahem před weby, který se snaží dostat na první příčky čachrováním s klíčovými slovy.

Možná si říkáte, že to je super. Ale o čem blogovat ve svém oboru? Tady přece žádná témata k psaní nejsou. Vězte že jsou. Je potřeba se zamyslet, uspořádat si myšlenky a první tipy na blogové příspěvky začnou přicházet.

Ze všeho nejdůležitější je oprostit se od faktu, že ten svůj obor znáte od hlavy až k patě. Uvědomte si, že lidé, kteří jsou ve vašem oboru naprostými nováčky, nic z toho neví. A každá drobnost pro ně může být přínosem.

Pár kroků a hromada témat

  • Napište si na papír jedno hlavní slovo, které symbolizuje váš obor (např. Ubytování).
  • K tomuto slovu si napište několik hlavních témat, která k němu patří (Dovolená, Výlety, Romantika, Relax, Odpočinek, Léto, Hory, Přátelé).
  • Ke každému z témat si napište další podtémata (Výlety – tip na výlet v okolí, zajímavá místa, historické památky).
  • Vidíte, kolik různých možností se postupně začíná rodit?

Blog nemusí být jen text

Možná vás nebaví psát. No a co! Blog nemusí být za každou cenu kilometr dlouhý text. Může to být třeba jen odstavec textu. Může to být fotoreportáž, video, audio nahrávka. Prostě cokoliv co vás napadne a co bude mít přínos pro návštěvníky vašeho webu.

Tvoříte zajímavé výrobky z keramiky a nedávno se vás někdo zeptal, jak se dělá takové keramické srdce? Vy na tom nic nevidíte, ale pro lidi neznalé to může být zajímavé. Udělejte pár fotek z dílny, ukažte lidem, že svou práci děláte s láskou. Natočte o tom video.

Zapisujte si své nápady

Často se mi stává, že mi přijde myšlenka na zajímavý článek v době, kdy bych to fakt nečekal. Dnes má většina z nás neustále po ruce svůj mobil, tak že každou myšlenku můžeme ihned zapsat a vrátit se k ní později. Ano, až budeme sedět před počítačem a přemýšlet, o čem mám proboha zase psát.

Vytvořte si plán

Tvořit blog stylem: „dneska je neděle, musím něco napsat“, nemá moc smysl. Zrovna si sednete k počítači, budete hledět na bílou obrazovku a nenapíšete ani slovo. Dejte si čas připravit si redakční plán, napsat si svá témata a oblasti, o kterých se chcete podělit. Když přijde správný okamžik, začněte tvořit. Připravte si třeba hned několik příspěvků předem. Nakonec vše jednoduše naplánujete a o publikování kvalitního obsahu na svém webu máte postaráno třeba na rok dopředu.

Kde psát blog

Nejlepší místo pro publikování blogových příspěvků je váš web. Divil bych se, ale třeba ještě ani žádný nemáte. Nebo nefunguje tak, jak byste si představovali.

V tom případě je tu pro vás Edutu. Unikátní vzdělávací platforma s praktickými kurzy pro tvorbu webu, strategie, marketing a podnikání obecně.

Zaregistrujte se zdarma na této stránce a vyzkoušejte Edutu ještě dnes.

Začněte využívat internet i pro svůj obor. Vyplatí se vám to 🙂

Tagy:
Pomáhám podnikatelům tvořit profesionální weby, které dokonale naplňují potřeby návštěvníků a ve dne v noci prodávají.

Online kurzy Edutu

Klikněte na tlačítko a začněte studovat online kurzy pro start a rozvoj vašeho podnikání.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.